2 juli 2012

Regnbågen i sin helhet

Denna bilden togs igår med en iPhone 4S. Eftersom vidvinkeln på kameran inte riktigt räckte till för att få med hela regnbågen så använde jag mig av appen AutoStitch för att skapa ett högupplöst panorama med 3st bilder. För att skapa dramatik i bilden använde jag appen Snapseed från Nik Software som är ett fantastiskt verktyg för att redigera bilder på iPhone/iPad. Där gjorde jag HDR-processing och lite andra filter.

 
Det är just det här som gör att iPhone i min mening är en den i särklass bästa kompaktkameran; man har alltid med den i fickan, och där finns ett näst intill obegränsat utbud av appar för redigering och direkt delning till bloggar, Facebook, Flickr och annat. Kvaliteten på bilderna från min iPhone 4S förvånar mig varje gång jag använder den. I något senare inlägg kommer jag prata om filmkvaliteten och en app som gör professionellt filmmakande på fickan möjligt.

Den bästa kameran till syvende och sist är ändå den som finns med när bildtillfället dyker upp!

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails