6 juli 2009

Sparlåga

Är det någon mer än jag som tycker det är skönt när dagarna blir lite svalare än de var förra veckan? Hursomhelst så gör jag inte många knop när utetempen pressar över 28-strecket. Nu regnar det i alla fall och det behövdes verkligen. Hoppas på lite maffiga åskväder som man kan fota på behörigt avstånd. :)

Som ni säkert märkt så har jag inte varit så flitig här på bloggen ett tag, ibland hinner man bara inte med allt kul som man vill pyssla med. Det går lite i vågor det där. Men nu har jag semester så jag tänkte ägna lite tid åt er, kära läsare! Jag har länge gått och filat på ett antal inlägg som jag kommer publicera inom kort. Lite nyheter finns det, bl.a. har jag skaffat mig en MacBook Pro laptop och kör nu fotoredigering på två olika plattformar. Spännande måste jag säga! En hel del finns det at skriva om detta vägval. Kanske kommer det ett och annat tips om uppgradering av MacBookens minne och hårddisk som jag precis roat mig med. Men det finns även lite annat smått och gott i pipeline.



Idag har jag varit ute och sprungit i skog och mark. På eftermiddagen vid tvåtiden kom det larm till räddningstjänsten om brand i terrängen, Skalldalen Hovås - Sandsjöbacka naturreservat. Det verkar vara någon galning i farten för det har brunnit mycket där nere på sistone, enligt räddningstjänsten. Jag tog några bilder men dessvärre blev det ingen publicering i GP eller annan tidning (om inte GT/Expressen tar med den i tidningen imorrn) men däremot fick jag denna gången ett mail från GP att de vill belöna mitt tips med en peng! Det är första gången faktiskt. De verkade inte ha hört talas om branden när jag ringde. Ibland får man ha lite tur. :)



På återseende inom kort!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails